Školský psychológ


Fotka Simony Kutišovej.

 Milí žiaci, rodičia, učitelia,

ocitli sme sa v situácii, na ktorú sa nikto z nás nemohol vopred pripraviť. Je v poriadku cítiť zmätok, strach aj úzkosť a je dobré tieto pocity prijať, majú totiž aj obrannú a ochrannú funkciu. Ak by však dané pocity prekročili vašu hranicu únosnosti a pohlcovali vás, nedokázali by ste sa už na nič iné sústrediť, nezostávajte v tom sami. Nižšie nájdete kontakty, kde sú vám k dispozícii, okrem mňa, ďalší odborníci.

Dôležité kontakty

(Instagram: psycholog_zsholleho_to, e-mail: psycholog.holleho@gmail.com)

A aby ste obdobie koronavírusu zvládali ľahšie, v tejto sekcii pre vás všetkých budú postupne pribúdať tipy na zvládanie rôznych situácií, tipy ako sa efektívne učiť/pracovať doma, aktivity na zvládanie úzkostí, povzbudenia. Verím, že si každý nájdete niečo svoje.

Nikto nevie, čo prinesú ďalšie dni, ale každý jeden z nás môže prispieť k tomu, aby situácia prebiehala pokojnejšie. Starajme sa o seba, buďme k sebe láskaví a vo všeobecnosti disciplinovaní a ohľaduplní. Vydržme chvíle diskomfortu, ktoré sú pre naše dobro a zdravie. Každý z nás už zvládol veľa ťažkostí v živote, stačí sa obzrieť späť. Čo vám pomohlo vtedy? Ako ste to zvládli? Aj táto kríza môže byť šancou niečo zmeniť. Nastala chvíľa nájsť si čas na druhých, prehodnotiť naše hodnoty, uvedomiť si, čo je v živote naozaj dôležité a čo pre nás znamenajú druhí. Buďme trpezliví... veď po búrke sa zvykne objaviť na oblohe dúha.

Mgr. Simona Kutišová, školský psychológ

Fotka Simony Kutišovej.

  Vaše odkazy (prečítaj si)

~~~

Ako efektívne komunikovať s tínedžermi? 

Čo (ne) hovoriť...

Pred nástupom do školy (pre rodičov)

Relaxácia

Iný uhol pohľadu

Čo je empatia a ako ju aplikovať v komunikácii? (animované video + titulky)

Riešenie tajničky 

Čo nám dali posledné dni? (prieskum)

Akou otázkou nahradiť otázku "Ako sa máš"?

100 vecí, ktoré môžeš robiť, kým si doma

Moji najbližší ľudia

Identifikuješ príslovia a porekadlá na obrázkoch?

Tajnička o psychológii 

Trhance - artefiletická aktivita

Nová krízová linka pomoci (Covid-19)

Keď doma nie je bezpečne - pomoc pre obete domáceho násilia

Písanie ako terapia

Ako si udržiavať dobrú pamäť?

Čo dokáže jedno objatie 

ADHD - mapa

Omyly v myslení

Moja časová kapsula (aktivity pre deti)

Svoj postoj občas zmeníme len vďaka vlastnej skúsenosti (video)

Dýchanie pri úzkosti a uvoľňovaní napätia (dýchajte spolu so vznikajúcim útvarom) 

Komu môžem urobiť radosť?

Čo nemusíte robiť v tieto dni?

Tu nájdeš každý deň tipy, nápady, citáty, povzbudenia. Pridaj sa!

Čo môžem ovplyvniť ja sám? 

Príbeh o perlorodke a motýľovi: Koronavírus a ja (praktické rady pre rodičov a ich deti)

Slová, ktorými môžeme podporiť ostatných

Denník vďačnosti

Bezpečný život na internete

Dovoľte si...

Odkazovač - inštrukcie

Stabilizačná technika - napr. pri úzkosti (1.)

Čo by mal vedieť budúci prvák?

Kontakty pre rodičov do VÚDPaP

Tip na denný režim 

Prečo si čítať so svojimi deťmi?

Ako sa u detí prejavuje strach, stres, úzkosti? Ako na ne reagovať?

 Tipy ako zvládať stres zo šírenia koronavírusu

Rady pre rodičov pri učení sa s dieťaťom s poruchou pozornosti (ADD/ADHD)

Povzbudenie 1 (pre žiakov)

Povzbudenie 2 (pre rodičov)